Game development u Osijeku

U zadnje dvije godine Osijek je postao središte ICT industrije u Hrvatskoj. Razlog tome leži u skupni proaktivnih pojedinaca koji su prije 5 godina pokrenuli projekt Osijek Software City koji je kasnije prerastao u udrugu. Proaktivni pojedinci uvijek su bili pokretači promjena, industrija i revolucija.

Jedan od proaktivnih pojedinaca osječke ICT scene je i Leo Tot. Leo je pokretač game dev akademije i suosnivač Void Main Studia. Kakvo je stanje u Osijeku po pitanju game deva, postoji li formalno obrazovanje i kako je došlo do pokretanja prvog game dev studija u Osijeku – pročitajte u intervju.

Što te je potaknulo da se počneš baviti game developmentom?

Nekakav ozbiljniji pristup čitavoj priči dogodio se kada sam djelomično savladao objektno orijentirano programiranje te kada sam shvatio kako mi je razvoj aplikacija previše monoton za građenje karijere samo u tom smjeru, a pritom znajući kako većinu svog slobodnog vremena posvećujem industriji videoigara. Tako da sam jednostavno spojio te dvije stvari, što je rezultiralo daljnjem razvoju u game development smjeru.

Koliko je jaka game dev scena u Hrvatskoj?

Trenutna situacija s game dev scene u Hrvatskoj je veoma kvalitetna i ono što je bitnije, obećavajuća. Hrvatska već sada ima pristojnu brojku studija koji se bave razvojem videoigara. Od onih manjih “garažnih” studija, do studija koji su registrirani i prepoznati kao dobrostojeća poduzeća te svakako onih studija koji izrazito kvalitetno konkuriraju na svjetskom tržištu i koji su samim time postavili Hrvatsku na globalnu mapu industrije videoigara i pridonijeli snažnom kredibilitetu. To su naravno studiji poput: Croteam, Gamepires, Lion Game Lion, Pine studio, Little Green Man, Exordium Games, Binx interactive, Nanobit, Cateia Games itd.

Situaciji naročito pozitivno pridonosi i Reboot Infogamer, koji trenutno stoji kao jedan od važnijih “game industry related” događanja u Europi. Reboot InfoGamer je osmišljen kao sajam videoigara, na kojem izlažu neki od velikih imena globalne game industrije. Već petu godinu za redom Infogamer privlači izlagače poput Blizzard, Ubisoft, Star Breeze, Activision, čime podiže razinu relevantnosti sajma. U sklopu Infogamera, svake godine, se organizira poseban paviljon koji je isključivo namijenjen developerima indie game kategorije. Game developerima je to vrlo važno, jer time povećavaju vidljivost vlastitih projekata, dobivaju direktan feedback od igrača koju dođu do njihovih izlagačkih prostora kako bi isprobali igru, te svakako svojevrsni networking gdje imaju mogućnost upoznavanja osoba iz lokalne i regionalne indie game industrije, sklapati dogovore za suradnju i razmijeniti iskustva.

Postoji li formalno obrazovanje za game development?

Kada gledamo situaciju sa strane same edukacije, savršeno je jasno kako hrvatski obrazovni sustav debelo zaostaje za svjetskim trendovima. U nadi da se ispravi ta situacija, prije par godina oformljena je Machina – zagrebačka akademija za game dizajn, koja u svom repertoaru usluga nudi kvalitetnu edukaciju za sve one koji se odluče krenuti u smjeru razvoja i dizajna videoigara. Machina između ostalog nudi i usluge inkubacije, odnosno niz karakterističnih usluga i mogućnosti za novonastale timove u svrhu postizanja bolje vidljivosti i prikupljanja zajednice oko njihovog projekta.

Kakvo je stanje u Osijeku?

Kako se većina stvari vezanih za game development u Hrvatskoj događa u Zagrebu, za veće promjene oko kompletne situacije potrebno je proširiti spektar djelovanja. Tako  se pojavila mogućnost pokretanja zajednice i u Osijeku koji stoji kao jedan od najkvalitetnijih izvoznika softvera u Hrvatskoj. U suradnji s Osijek Software Cityem, Fakultetom Elektrotehnike Računarstva i Informacijskih Tehnologija (FERIT) i Microsoft Student Partner inicijativom pokrenuo sam projekt Game Development Academy Osijek. Svrha projekta je edukacija studenata i srednjoškolaca za smjer razvoja i dizajna video igara korištenje Unity Game Engine-a i C# programskog jezika u Microsoft Visual Studio Community 2015 okruženju.  Jedan od ciljeva je bio podići svijest o game developmentu i stvoriti zajednicu ljudi koja bi u budućnosti mogla pridonijeti razvoju game development scene u Hrvatskoj.

Kako je došlo do pokretanja Void Main Studia?

Void Main Studio je nastao kao proizvod inicijative iz koje je nastala game dev osijek akademija, prvi službeni Osječki game jam-a, te svakako iz potrebe da se game dev industrija u Hrvatskoj potpomogne s još jednim studijom iz Slavonije. Void Main Studio je prva firma u Osijeku koja se bavi isključivo razvojem video igara. Core tim je sastavljen od pojedinaca koji dugi niz godina prate trendove razvoja IT industrije, naročito u iz područja razvoja video igara u Hrvatskoj i globalno, te vrlo dobro poznaju strukturu poslovanja. Članovi tima su: Bela Ikotić (suosnivač i CEO), moja malenkost (suosnivač, kreativni direktor i COO), Dario Kuzminski (developer) i Saša Kunić (artist). Trenutno su u procesu razvoja dva projekta koja trebaju krenuti u najavu do kraja 6. mjeseca. Za više informacija o projektima – stay tuned.

Što bi poručio ljudima koji se žele upustiti u game development?

Za početnike konkretnije, da ne odustaju prilikom učenja game dev tehnologija. Za kvalitetnu igru je potrebno mnogo vremena i kvalitetan skill-set. Ako vam je plan zaposliti se u nekom od postojećih studija, vrlo je bitno poznavati alate s kojima konkretan studio radi te se upoznati s poslovnim modelom studija.

Za one koji se upuštaju u osnivanje vlastitog studija, prilikom razvoja pripaziti na veličinu prvog projekta. Ni u kom slučaju krenuti s projektom kategorije Witcher 3, Assassins Creed ili koje druge AAA igre. Takav pristup preambiciozan za timove koji se tek upuštaju u game development i najčešće odvodi u propast. Startati na nivou tzv. „minimum viable product“, pa na tome graditi ostatak igre. Na kraju krajeva, osobno mi je bolji pristup izbaciti više manjih projekata, čak i ako su besplatne web igre, te na tome graditi vidljivost, reputaciju i na kraju zajednicu igrača.

Be patient and play the long game!

 

Ostavi Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *