Nastavnici i učenici sami napravili informatičku učionicu!

Vrijeme je digitalizacije, digitalne transformacije, digitalne revolucije, dobro došli u industriju 4.0 – samo su neke od fraza koje smo mogli čuti i pročitati kroz razne medije u posljednjih nekoliko godina. Svima je postalo jasno koliko je informatičko obrazovanje bitno za sadašnje generacije, a još bitnije za one koje slijede. Kažem svima, ali je li to zapravo istina? Nije, nekima je bitno samo pričati o tome, jer mi živimo u društvu gdje ako o nečemu pričaš, ljudi misle da to i stvarno radiš. Tako i naši političari na lokalnoj, regionalnoj i državnoj razini pričaju o obaveznoj informatici, svom utjecaju na provođenje toga, nabavi opreme za škole itd.

Sada se vratimo u stvarnost. Lokalni izbori su komunalni izbori, jer je većini građana bitnije da imaju rasvjetu u ulici, uređeno šetalište i park za pse, a manje je bitno kakve su učionice u osnovnim i srednjim školama – jer oni i tako ne idu u te škole i tim problemom bi se trebala baviti razna ministarstva, a ne načelnici, gradonačelnici i župani. Parlamentarni izbori ili izbor najboljeg prodavača ili prodavačice magle koji će smanjiti porez, povećati minimalac, otvoriti tisuće i tisuće radnih mjesta, zaustaviti iseljavanje i naravno provesti razne reforme. Ali kako će to napraviti? To ćemo uvijek saznati kada on ili ona dođu na vlast. U svemu tome uvijek se izostavi ono najbitnije, a to je realizacija.

A sada nakon ovog malo pesimističnog, ali meni realističnog uvoda u stanje gdje živim, idemo pisati o pojedincima koji su zaslužni zašto naša braća, sestre i djeca vjerojatno neće razmišljati o napuštanju države, izgubiti nadu u bolje sutra i nadu da se nište ne može promijeniti. Junaci ovog teksta su nastavnici Srednje škole Isidora Kršnjavoga iz Našica Josip Brkić i Darko Eršetić te učenici 4. razreda zanimanja Tehničar za elektroniku koji su sami sebi stvorili informatičku učionicu.

Raspberry Pi učionica

Profesor Josip Brkić imao je jednostavnu ideju – sa što manje novca napraviti ili preurediti običnu u informatičku učionicu. S obzirom na to da predaje elektrotehničku skupinu predmeta zajedno s računalstvom, učionicu je htio prilagoditi tome. Shvatio je da Raspberry Pi ima sve što im je potrebno – Arduino IDE (potrebno za predmet Mikroračunala), software za programiranje (za C koriste Geany, a u njemu može se kucati HTML i CSS; Python dolazi s Raspberry-em) i na kraju ono najvažnije – imaju pristup internetu.

Realizacija ideje

U realizaciji su se priključili i kolega Darko Eršetić, dipl.ing. koji također predaje elektrotehničku skupinu predmeta te učenici 4. razreda zanimanja Tehničar za elektroniku. Nakon osmišljavanja rasporeda računala, sastavili su popis svega potrebnog za realizaciju strujne i mrežne instalacije, te došli do troška materijala oko 3.200,00 kn.

Ove godine u kolovozu škola je dobila novu mrežnu infrastrukturu (preko pilot projekta e-škole), a s obzirom na to da je Josip prije tri godine radio sličnu (znatno jeftiniju) mrežnu infrastrukturu za školu (prelazak na e-dnevnike), dobio je staru opremu na raspolaganje tako da su zapravo besplatno dobili i iskoristili jedan vrlo dobar switch. Josip ovo sve navodi jer želi dočarati koliko je jeftino sve bilo. Ono što je bilo još potrebno da sve zaživi je Raspberry Pi 3 (15 komada po 450,00 kn), monitori (15 komada po 1000,00 kn), te miševi i tipkovnice.

Izvannastavna aktivnost

Dodatna vrijednost ove inicijative je što su učenici radili nešto i izvan redovne nastave tj. sami sebi su napravili radna mjesta. Trud i vrijeme uloženi od strane nastavnika i učenika je na dobrovoljnoj i besplatnoj bazi. Učionica služi svrsi i može se koristiti i u drugim strukama. Josip vjeruje da će u skoroj budućnosti sve učionice bez obzira na zanimanje ili predmet koji se predaje u njima imati računala, tj. pristup internetu.

Nagrada proaktivnim učenicima

Josip napominje kako će učenici koji su sudjelovali u realizaciji iduće godine biti nagrađeni – 17 učenika 4. razreda zanimanja Tehničar za elektroniku u sklopu programa Erasmus+ za nekoliko mjeseci putuje u Španjolsku i Portugal gdje će odraditi stručnu praksu u trajanju od dva tjedna.

 

 

Ostavi Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *