Subota, rano jutro, u vrijeme kad većina “normalnog” svijeta još uvijek spava, hrabra skupina ljudi okupila se na Ekonomskom fakultetu u Osijeku u sklopu Software Startup Akademije, kako bi i ovog puta nešto pokušali naučiti. Iako za većinu tih ljudi cijela osječka IT scena uopće nije čula, sam njihov dolazak pokazuje da su drugačiji od ostalih, da žele nešto naučiti izvan okvira standardnog školskog sustava.
Na stranu što o cijeloj Software Startup Akademiji ja osobno mislim, u subotu je ta hrabra skupina imala priliku naučiti nešto o internet marketingu. Naravno, ne od bilo koga – ispred njih su stajali, ni manje ni više, nego predstavnici tvrtke Escape, jedne od vodećih tvrtki u ovoj vrsti marketinga u široj regiji.
Iznenađenje predavanja bila je Tajana Milanović, inače sudionica Mobile App Connect programa na kojem je sa svojom aplikacijom Traffic Report osvojila drugo mjesto. Samouvjereno predavanje, bez obzira na sve nedostatke same aplikacije i prezentacije, primjer su kako se s malo ili ništa znanja iz programiranja, uz puno truda mogu napraviti prvi koraci ka (samo)zapošljavanju. Kasnije su njezin primjer upotrijebili svi današnji predavači, napominjući kako sam naziv aplikacije možda i nije najbolji, u čemu je svakako najglasniji bio Željko Riha.
Kažu se se da je razbiti led najteže, a danas je tu zadaću na sebe, svojom ili pak voljom viših sila, preuzeo Davorin Černoga sa svojom temom Uvod u internet marketing. Bez obzira što znali o marketingu, u ovom malo dužem predavanju bilo je riječi o širokom spektru metoda implementacije internet marketinga pa smo tako i saznali da sam naziv internet marketing možda više i nije najprikladniji. Vjerojatno se to dogodilo u onom trenutku kad je hladnjak počeo slati spam, a televizor prikazivati oglase za Viagru.
Nakon Davorina je uslijedila je Marina Obšivač, koja je odlučila svima prisutnima reći sve ono što će vjerojatno napraviti krivo kao mladi startupi. Vjerojatno prva greška, po mom mišljenju, je da sami sebe nazovete startupom, jer je fail rate takvih tvrtki, kao što će kasnije reći Riha, preko 90% u pet godina, a osim toga, ne želite valjda slijediti ono što je trend i tako se nazivati? Marina je u svojoj prezentaciji ispričala i kako je izuzetno važno testiranje kako bi na vrijeme vidjeli što funkcionira, a što ne i naravno, nikako se ne razočarati ukoliko ne dobijete očekivane rezultate iz prve, jer je AdWords oglašavanje dugoročna investicija, a ne kratkoročni trošak.
Next on the stage, Željko Riha, nekad community manager Farmerona, a danas zaposlenik tvrtke Escape, sa svojom pričom o tome kako pridobiti fanove, zavarati neprijatelje da vas promoviraju te važnosti komunikacije u situacijama koje i ne izgledaju baš najzgodnije za vas.
Pod budnim okom svog šefa Damira Podhorskog, predavači su imali priliku pokazati svoje (izvrsne) prezentacijske vještine, dok su sudionici svoje prve korake u internet marketingu napravili u društvu najboljih.
- Tekst: Mario Đanić/digital-point.hr
- Foto: Ana Mišin