Prošlog je tjedna, 6. i 7. studenoga 2013. godine, u Istanbulu održana jedna od najvećih svjetskih konferencija o digitalnom marketingu i inovacijama – Webit Congress 2013., na kojoj je prisustvovalo preko 8000 sudionika iz 103 zemlje.
Nakon otvorenja i uvodnih riječi Plamena Russeva, osnivača i predsjednika Webit Congressa, započela su predavanja pripadnika digital, tech i telco elite poput IBM-a, Spotifyja, Yandexa, Twittera, Vevoa te mnogih drugih poznatih brandova.
Već nakon uvodnog predavanja Orkuna Oguza (Akbank) dalo se zaključiti o trendovima u digitalnom marketingu. Mobilno više nije alternativa, to je osnovni kanal! – riječi su kojima je završio predstavljanje plana za oblikovanje poslovanja najveće turske banke. Na njega se nadovezao Brian Cheng (tehnički direktor IBM-a) te jednom riječju najjednostavnije objasnio na koji način moramo primjenjivati digitalni marketing, ukoliko želimo opstati na tržištu – ANY – pritom misleći na anywhere,anydevice, anytime i sve to, naravno, u realnom vremenu.
Brian Cheng i Ana Rogina<
Osim što trebamo pratiti trendove, trebamo se zapitati: Jesmo li dobri?, odnosno kakav odnos imamo prema svojim klijentima/kupcima, ali posebno i prema svojim zaposlenicima. U današnje vrijeme kad su potencijalni kupci preplavljeni s mnoštvom informacija i ponuda, trebamo se vratiti na odnos kao iz nekadašnjih starih brijačnica, gdje su vlasnici znali sve o svojim korisnicima pa čak i one osobne stvari. Također, kroz nekoliko je predavanja naglašeno da su zaposlenici najbolji brand ambasadori te ukoliko su oni sretni i zadovoljni, odaju pozitivnu sliku o tvrtki u kojoj rade.
Trendovi u dijeljenu sadržaja koji privlači kupce također se mijenjaju. Dok smo donedavno najveću pozornost posvećivali fotografijama, sve popularniji postaju oni u pokretu te se čak s vizualnih pomiču na audio sadržaj. Gary Liu (globalni direktor Spotifyja) kaže da su ljudi koji slušaju glazbu early adoptersi te da imaju velik utjecaj na ljude u zajednici. Osim promjene u foto-video-audio procesu, Andrey Sebrant (direktor marketinga Yandexa) naglašava kako nije dovoljno samo stvarati sadržaj koji će predstavljati brand, već je potrebno napraviti i nešto korisno, nešto što će koristiti našim klijentima/kupcima. Jer, kako kaže: Internet više nije web. Danas preko interneta kupujemo namirnice, rezerviramo hotele i kupujemo karte za avion, slušamo glazbu, čitamo knjige, stoga je interakcija mnogo važnija. Naravno, veliku ulogu u tome imaju mobilne aplikacije koje nam tehnički služe kao nekadašnji bookmaks. PayPal svoju mobilnost (i budućnost) vidi u najnovijoj aplikaciji Beacon, koju je John Lunn (globalni direktor PayPal Developmenta) najbolje opisao primjerom: Idete s posla i odlučili ste ipak otići vježbati prije nego stignete kući. Ali, nemate tenisice. Preko svog mobitela jednostavno naručite tenisice, platite ih pomoću PayPal Beacona te vas iste dočekaju u teretani.
Prostor za odmor na Webitu
Ruska Hrvatska
Osim samih predavanja izuzetno je zanimljivo bilo razgovarati s ostalim sudionicima od kojih većina dolazi s Bliskog istoka te od kojih većina smatra da je Hrvatska nekadašnji dio Rusije. Razlike u samim IT trendovima nema, međutim u načinima poslovanja i cijenama usluga itekako ima. Sve u svemu, predivno iskustvo sudjelovanja još jednog člana Osijek Software Cityja na velikom svjetskom kongresu te, naravno, ostvarivanje kontakata i otvaranje mogućnosti za suradnju s Bliskim istokom.
- Tekst i foto: Ana Rogina