Robotic Camp sa svemogućim Chuckom

Nije nepoznanica da su naši osnovnoškolci i srednjoškolci zagrijani za robotiku što pokazuju odlični svjetski uspjesi (ove godine su osvojili 9 medalja na svjetskom natjecanju u Lepzigu!), veliki odaziv posjetitelja na prvom Mini Maker Fairu u Osijeku (preko 600 posjetitelja) i veliki interes za Croatian Makers Ligu (više od 1.500 učenika).

Zbog svega toga ne zvuči neobično održavanje Robotic Campa u Rijeci od 22.06.2016. do 26.06.2016. sa sudionicima iz Hrvatske, Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Makedonije. Događaj su organizirali Step Ri – edukacijski centar i Veleposlanstvo SAD-a. Činjenica da su neki profesori spremni izdvojiti svoje slobodno vrijeme kako bi stekli novo znanje te ga prenijeli na svoje učenike zvuči pomalo nerealno. Zvučni nerealno, ali je istinito!

Matija Bogdanović i Bojana Stulić su profesori iz Osijeka koji su zajedno s našim glavnim tajnikom Belom Ikotićem sudjelovali na Robotic Campu u Rijeci. Kako su saznali za Robotic Camp, što su tamo naučili, koga su upoznali i koji su ima budući planovi pročitajte i intervjuu.

 

Za početka, kako ste došli do Robotic Campa u Rijeci?

Matija: Na osječkokm Maker Fairu smo ostvarili dobru suradnju s g. Denisom Sušcem (OSC) gdje se razvila ideja o boljoj suradnji IT industrije i srednjih škola.  Prije nekoliko tjedana smo počeli detaljnije razvijati tu ideju i među temama koje smo odlučili obraditi bila je i robotika. Tada je putem glavnog tajnika OSC-a,  g. Bele Ikotića, došla i pozivnica za Robotic Camp u Rijeci. Na istu smo se odazvali; kolegica Bojana Štulić iz Elektrotehničke i prometne škole Osijek, ja osobno (Matija Bogdanovicć) ispred III. gimnazije Osijek i tri srednjoškolca Adrijana Nađ, Katarina Mišura i Dino Grgić.

Koja je bila vaša uloga na Robotic Campu?

Matija: Kao profesori smo trebali pokupiti primjere dobre prakse i to prenijeti dalje u svoje škole.

Koje su bile vaše obaveze?

Bojana: Organizatori su nas rasporedili tako da je za svakim stolom bio barem jedan nastavnik i učenici iz različitih grupa. Nastavnici su zajedno s učenicima pratili radionicu i pomagali za svojim stolovima kad zapne.

Koje su sve radionice bile na kampu?

Bojana: Mentori su ukratko uveli sudionike u aspekte robotike, od osnova elektronike, upotreba i programiranje Arduina, sastavljanje i programiranje STEMI robota, 3d modeliranja i 3d printanja, kratak uvod u stvaranje mobilnih aplikacija. Učenici su imali predavanja o projektiranju i poduzetništvu dok su nastavnici s mentorima komentirali i raspravljali o obavljenim aktivnostima i onima koje slijede.

Matija: Osim ovih glavnih radionica, imali smo i niz malih radionica koje nisu izravno bile vezane uz robota. Npr. imali smo radionicu gdje je zadatak bio sastaviti što viši toranj od 20 špageta i ljepljive trake. Ili pak radionicu gdje su učenici trebali nacrtati zadani predmet, a pri tome je samo jedna osoba u timu mogla vidjeti predmet i ostalima prepričati kako izgleda. Kada je robot bio završen imali smo i natjecanje tko će uspješnije voziti robota između prepreka i natjecanje tko će osmisliti bolju plesnu koreografiju s robotom.

Na kampu je sudjelovao i Chuck Bergh (inženjer NASA-e),  kako komentirate njegov rad s polaznicima?

Matija: U svim radionicama je bio prisutan sa distance i promatrao kako timovi napreduju. Ako bi netko imao problem, prišao bi mu i pojasnio u čemu je problem i kako ga može riješiti. Jedna rečenica koju je rekao mi se jako svidjela i svakako vrijedi u svijetu robota: “The amount of hardware you burn is eqal to what you learn!”

Bojana: Chuck Bergh je dao vjerojatno najvažniju uputu koju su djeca na kampu mogla dobiti: Ne morate vidjeti kraj stubišta da bi se popeli tamo. Često od velike želje učenici izgube motiv jer u nekom trenutku ne mogu napraviti ono što su zamislili. Chuck im je pokazao kako je išao razvoj svakog od istraživačkih rovera i rekao da su odmah krenuli raditi projekt kao što je Curiosity vjerojatno ga nikad ne bi napravili. Osim toga pokazao nam je neke od mogućih smjerova u razvoju rovera i drugih istraživačkih robota.

Što vam se posebno svidjelo na kampu?

Bojana: Svidjelo mi se to što je tijekom kampa zbilja puno toga pokriveno. Naravno da se u tom kratkom vremenu nije stiglo ići u dubinu posebno zbog jako velikih razlika u predznanju polaznika, ali su mogli dobiti dobre smjernice  i informacije o tome što je sve potrebno znati za stvaranje robota. Mentori su zbilja imali težak posao s balansiranjem tempa za sve sudionike. Osim toga polaznici su imali priliku razgovarati s inženjerom koji je radio na mnogim velikim projektima koje su dosad mogli pratiti samo iz medija.

Na koji način možete primijeniti stečeno iskustvo u nastavi?

Matija: Ono što mi se posebno svidjelo u Rijeci su bile igre koje je vodio Stevica Kuharski za ad hoc rješavanje zadataka u timovima (npr. gradnja tornja od špageta, gradnja papirnatih aviona nesvakidašnjeg oblika, vježba vizualne memorije…). Takvim igrama se kod djece potiče maštovitost i kreativnost.

Kolika je važnost uključenosti budućih generacija u razvoj robotike?

Matija: Proporcionalno broju robota (i automata) koji se svakodnevno pojavljuju. Iako će bit i onih kojima robotika neće biti primarno opredjeljenje nakon srednje škole, kroz robotiku trebaju uz igru naučiti rješavati probleme i biti maštoviti.

Bojana: Roboti su budućnost proizvodne industrije, ali i mnogih drugih grana. Strojevi i uređaji koji rade isključivo jedan zadatak ili ovise o upravljanju čovjeka će u budućnosti vjerojatno prepustiti mjesto robotima pa će tako rasti i potražnja za kadrom koji će takve inteligentne strojeve projektirati, programirati i održavati.

Imate li neke projekte u planu sto se tiče robotike?

Bojana: Trenutno je u planu ljetna škola gdje će učenici između ostalog raditi na programiranju mikroupravljača što je osnova za mobilnu robotiku, kao i popratne aktivnosti tijekom školske godine(i nadamo se više sudionika MiniMakerFaire-a). Tako bi 50ak osječkih srednjoškolaca trebalo sudjelovati na radionicama u organizaciji OSC-a i nastavilo razvijati svoje projekte uz pomoć nastavnika u školama kroz godinu. Također u Elektrotehničkoj i prometnoj školi Osijek za sljedeću godinu planiramo izvannastavne aktivnosti kao što su; DRONakademija i Arduino/RPi radionice.

Treba naglasiti kako su se naši profesori vratili s tri mBota i jednim STEMI robotom koji će se koristi u svrhe edukacije. Više o održavanu ljetne škole moći ćete pročitati u našim idućim člancima, a do tada uživajte u videu s Robotic Campa.

Najave događaja

  • Nema nadolazećih događaja.

Ostavi Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *