Možemo reći da je iza nas uspješan prvi Inchoo Open Day. Zašto mislimo da je uspješan? Kao prvo, okupilo se 126 entuzijasta u dvorištu Inchooa. Brojali smo. Drugo, demistificirali smo e-commerce svijet kratkim chalk-and-talk prezentacijama iz perspektive odjela prodaje, dizajna i developmenta. A treće, i možda najvažnije, zainteresirani su na jednom mjestu mogli saznati što i kako učiti da bi postali developeri, konzultanti i dizajneri. I bili naši radni kolege.
Kako je Inchoo Open Day izgledao?
Krenuli smo lagano. Okupljanje u dvorištu ispod šatora, vani ugodnih 24°C, na stolovima kiflice, grickalice i hladno piće, međusobno se upoznajemo i družimo. Kreću prezentacije, svi smo udobno smješteni na neudobnim klupama i grizu nas komarci. Unatoč tome, atmosfera je opuštena!
Tomislav Bilić (osnivač Inchooa), otvara prezentacijski dio uvodom o Inchoou, kako smo ga gradili, gdje se vidimo za 5 godina, što je e-commerce… Ali stavlja naglasak na ono najvažnije – da smo organizirali Inchoo Open Day kako bismo usmjerili i mentorirali razvoj onih koje zanimaju područja u kojima radimo i da uvijek imamo otvorenih radnih mjesta za developere.
Evo nam i prodajnog odjela, ICG-a i dizajnera
Nakon njega “na scenu” dolazi Aron Stanić, voditelj prodaje. Odmah uklanja nedoumice o klasičnom prodajnom odjelu. Objašnjava kako Inchoo nema klasičan način prodaje gdje mi vučemo nekoga za rukav, nego smo pisanjem bloga i radom stvorili okruženje gdje potencijalni klijenti iz cijelog svijeta nas vuku za rukav jer žele suradnju. Aron počinje okupljenima približavati kako upit postaje projekt, a pitanja iz publike nagrađuje Inchoo podmetačima. Lukav je on, odmah više pitanja postavljaju. ;)
Dolazimo do dijela koji pokriva Inchoo Consulting Group (ICG) gdje Toni Aničić opisuje radni dan konzultanta koji radi SEO i e-commerce optimizaciju i predstavlja izvore gdje možete učiti i pratiti novosti iz te struke te najavljuje da sve to možete pronaći u zajedničkoj prezentaciji svih naših poslova. Uz to, objašnjava T-shaped Web Marketer i otkriva tko je famozni Cacan iz najave Inchoo Open Dayja. Iskreno, Tonijev način predavanja je teško prepričati. Morate to doživjeti.
Kako smo pratili prirodan tijek projekta, na red dolaze dizajneri Marko Briševac i Dino Balen. Skiciranje dizajna/korisničkog iskustva, prikupljanje inspiracije, low fidelity wireframe, prijedlozi i završni dizajn prepričali su kroz suradnju s drugim timovima i tako povezali procese. Put “kako postati dizajner” zainteresirao je okupljene koji su se malo oslobodili i počeli rešetati pitanjima sve koji su do tada imali prezentacije.
Iako možda imate osjećaj da je prošlo par sati dok je sve prethodno predstavljeno, nije, prošlo je sat vremena i došlo je vrijeme za pauzu i “mingling” prije predstavljanja developerskog dijela, zbog čega je većina zainteresiranih došla.
Developmenta nam dajte, i frontend i backend!
Vrijeme je za frontend. Hrvoje Jurišić i Filip Svetličić govore što i kako radi frontend developer u e-commerce tvrtki sastavljenoj od timova te koji su njegovi zadaci. Zainteresirani žele znati kako postati frontendaš i od kuda krenuti s učenjem, naravno, odgovora ne nedostaje. HTML, CSS i Javascript seciraju u detalje, ali objašnjavaju i ulogu Git-a, PHP-a i Responsive Web Designa u modernom webu. Sve to i zadatak koji trebate riješiti kako biste došli na razgovor za posao također možete pronaći u već spomenutoj zajedničkoj prezentaciji svih naših poslova.
Šećer za kraj bili su backend developeri Davor Šimek i prekaljeni Ivan Weiler. Davor podiže elan svima koji žele biti bekendaši prepričavanjem kako se on zaposlio i izazovima s kojima se susretao kao junior, od kojih mu je najteže pao početak komunikacije s klijentima. Jer u Inchoou, svi developeri pričaju s klijentima. Ivan Weiler završava s mudrim riječima o Magentu i backendu, kako samo može pričati netko tko je na e-commerce bojištu već 5 godina. Poziva sve zainteresirane za rješavanje backend zadatka kako bi došli na razgovor za posao, da preuzmu prezentaciju, obrate nam se ako imaju poteškoća ili nedoumica i zapamte da je i profesionalac nekoć bio amater te da je samo potrebno početi i biti uporan.