Stižu nam KulenDayzi! Saznajte kako je sve počelo i tko su ljudi iza ove uspješne priče

Preostalo je još samo tjedan dana do početka najveće slavonske IT konferencije – KulenDayza. Konferencija koja se već devetu godinu održava u slavonskoj prijestolnici, osim po zanimljivom imenu, razlikuje se i prema jedinstvenom, opuštenom pristupu te naglasku na druženju i neformalnim kontaktima.  Konferencija je kroz  godine postala pravi IT brand, a posjetitelji se svake godine rado vraćaju.

No, znate li tko stoji iza ove velike priče? KulenDayze organizira grupa IT entuzijasta koji žele lokalnoj zajednici omogućiti vrhunske sadržaje u jednoj posebnoj konferenciji. Uz brojne volontere KulenDayzTeama, glavna organizatorica je Maja Katić zadužena za besprijekornu, vrlo zahtjevnu organizaciju.  Bernard Katić idejni je začetnik i direktor konferencije koji se u ime Microsoft Community-a brine za osiguranje vrhunskog sadržaja i financiranje konferencije. Nenad Bestvina ispred PMI osigurava izuzetno popularan Project management sadržaj konferencije koji je nerijetko najposjećeniji. Osijek Software City i BIOS u organizaciji predstavlja glavni tajnik OSC-a Bela Ikotić.

Kako bi posjetiteljima približili rad iza pozornice, organizatore smo uhvatili u pauzama između dogovaranja posljednjih detalja i postavili im nekoliko kratih pitanja. Za početak, Maja Katić otkrila nam je odakle potječe pravi slavonski naziv konferencije:

KulenDayz ne asocira na informatiku? Nemoguće! Na prvom sastanku kad smo počeli s planovima bilo je mnogo prijedloga i nismo se mogli odlučiti koje bi ime bilo prigodno. Bernard je predložio u šali neka se konferencija zove po kulenu  jer je savršena asocijacija na Baranju, a nastavak Dayz smo dodali po uzoru na velike IT konferencije. To je bio „radni naziv“ dok ne smislimo nešto bolje, no kad je dizajner Toni Podmanicki dao prijedlog za logo u obliku kulena brand je bio stvoren!

Osim imena, KulenDayzi se izdvajaju i po tome što se većina predavanja održava na neobičnim lokacijama, a fokus je pomaknut s formalnih događanja na sadržaj. Nenad Bestvina, otkrio nam je kako su većinu konferencijskih dvorana zamijenili sjenicama i šatorima pa se tako i trenutna lokacija na streljani pokazala kao logičan odabir:

Najvažniji cilj Kulendayz-a za razliku od drugih konferencija je težište na networkingu. Posebnu draž u predavačkom dijelu daju predavanja bez tehničkih pomagala (tzv. chalk & talk), gdje predavači osvajaju pažnju publike samo svojim predavačkim vještinama, zanimljivim temama i eventualno kojim crtežom na flipchartu, rekao je Nenad.

Da je ovaj način organizacije vrlo uspješan pokazuje i konstantan rast posjetitelja. Prve godine konferencija je imala 70-ak posjetitelja, a prošlogodišnja se približila brojci od 600. Do sada je KulenDayze posjetilo preko 3000 sudionika i 150 predavača iz cijelog svijeta, a organizatori upozoravaju kako ove godine imaju rekordan interes te će prijave morati zatvoriti na 700 sudionika, kolike su maksimalne mogućnosti konferencije. Što ovakav rast znači za organizatore, pojasnio je Nenad:  

Naravno da su to organizacijski potpuno različite konferencije. Ove godine organiziramo veći broj trackova u konferencijskom i predkonferencijskom dijelu. Logistički je teže organizirati obroke i osvježenja za ovako velik broj ljudi, ali ipak, osnovni koncept je ostao sasvim isti. Od samih početaka, vrhunski predavači dolaze na KulenDayze, dajući time osobnu podršku konferenciji. Često u međusobnim razgovorima čuje da za neke druge konferencije ne bi toliko trudili. Ako sada vratim film unatrag, mislim da ljudi koji su bili na prvih nekoliko konferecija, dolaze redovno i danas, i svake godine se taj krug prijatelja KulenDayza proširuje, dodao je Nenad.

Publika se kroz ove godine nije mijenjala, koliko se zapravo širila. Što je kumovalo ovom rastu, otkriva Bela Ikotić:

Prvih nekoliko Kulen Dayza bili nekako rezervirani za ekipu koja radi na MS alatima. S vremenom smo dodali nove tehnologije i teme pa se i publika povećavala, prvenstveno iz Osijeka i rastom Osijek Software City zajednice. Danas su jednako zastupljene sve tehnologije što nam je i bio cilj rasta. Zajednica koja je radila na razvoju OSC-a danas ravnopravno kreira nove sadržaje kao npr. design track koji se prošle godine pokazao kao pun pogodak.

Kroz devet godina organizatori su vidjeli mnogo posebnih predavanja i anegdota, ali Maju Katić najviše obraduje kad vidi prolaznike u KulenDayz majici:

Volim zamišljati da „kulen” osvaja svijet, a viđena je od pustinja, safarija do planina i mora. Posebno me zabavljaju priče kad nam sudionici prepričavaju kako su objasnili zašto kulen na majici i kakve ona veze ima sa informatikom, objasnila je Maja.

Bernard Katić prisjeća se i koncerta gudačkog orkestra Rucner na slami u Vinogradu Janečić u Aljmašu i jedne posebno zabavne večeri:

Jednom od naših predavača, prilikom povratka s večernje zabave u Baranji, u sitne sate, seoski je pas ukrao kulen nakon čega je slijedila potjera ulicama Bilja!

Prijave za devetu konferenciju traju dok se ne popuni raspoloživi kapacitet, a prijaviti se mogu svi. Glavni do konferencije je besplatan uz obaveznu registraciju, a program će nositi 60 predavanja vrhunskih predavača, kaže Bela i dodaje:

KulenDayzi su namijenjeni osobama koje se vide u ICT sektoru, nije bitno imate li neko predznanje ili ste stručnjak u svome području, svakako dođite, jer kako su i ostale kolege rekli glavni cilj konferencije je networking i opušteno druženje u odličnoj slavonskoj atmosferi.

Međutim, slavonska atmosfera nije namijenjena samo Slavoncima. Konferencija očekuje i velik broj polaznika iz cijele Hrvatske. Zašto bi posjetitelji trebali potegnuti do Osijeka, objašnjava Bernard:

Mislim da je odnos isporučenih vrijednosti kroz predavanja i cijene kotizacije više nego povoljan za sve posjetitelje. Svi konferencijski sadržaji su oduvijek bili besplatni, dok su kotizacije za predkonferencijske radionice puno jeftinije u usporedbi sa sličnima iz okoline. Većina predavača su u statusu MVP (Most Valubale Professional), ili PMP (Project Manager Professional), što znači da su prepoznati od vlastite struke kao vrhunski IT ili PM stručnjaci. Treba još reći da certificirani voditelji projekata mogu na KulenDayzima ostvariti do 16 PDU bodova, što ima pomaže u procesu recertifikacije.

Program konferencije ove godine pokrit će nekoliko smjerova: Frontend Development, Backend Development, Cloud, IT Pro, Data,Project Management, Design/Game, OpenSessions te KulenDayzKidz. Prijaviti se možete putem službene web stranice konferencije, a predlažemo da požurite – preostalo je još malo mjesta! Agendu i ostale pojedinosti oko konferencije možete naći ovdje.

 

Ostavi Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *