Predstavljamo vam članove upravnog odbora OSC-a: Prototyp

U prošlom intervjuu upoznali ste Zrinku i Nenada, predstavnike Inchooa u UO OSC-a, a danas ćete upoznati Andreja Mlinarevića i Vlatka Vlaheka, osnivače i predstavnike Prototypa u UO OSC-a.

Prototyp je specijalizirana digitalna agencija, fokusirana na izvrsnost proizvoda i korisničkog iskustva, osnovana 2016. godine. Dizajniraju i razvijaju rješenja za internetske i mobilne platforme. Osim rješenja za domaće i strane klijente, razvijaju i vlastita te aktivno surađuju s brojnim partnerima na domaćem i stranom tržištu. Njihovi proizvodi se temelje na ASP.NET, JavaScript i ReactJS tehnologijama. Cilj im je pozicionirati se kao go-to agencija za razvoj rješenja na modernim tehnologijama (ReactJS, WebGL …) izvrsnog korisničkog iskustva.

Koje su obaveze Prototypa u UO OSC-a, koje ciljeve dečki želi ostvariti te koji su im najdraži projekti pročitajte u intervjuu.

Prije nego što ste osnovali Prototyp obojica ste bili aktivni u udruzi, možete navesti na kojim projektima ste radili?

Vlatko: Prije osnivanja tvrtke aktivno smo sudjelovali kao predavači ili organizatori na sljedećim projektima: Software Startup Akademija, CodeCAMP, Ljetna Škola Informatike, Frontend OS i KulenDayz. Izrazito nam je drago što je većina ovih projekata i danas aktualna te smo i dalje aktivni na nekima od njih, koliko nam to vrijeme dopušta.

Prototyp je jedna od najmlađih tvrtki članica OSC-a, što vas je potaklo da se kandidirate za UO?

Andrej: S obzirom na to da smo obojica dugi niz godina bili aktivni u udruzi, očekivali smo da će zajednica prepoznati naš trud i dati nam povjerenje kako bismo se mogli aktivnije baviti i pitanjima koja nadilaze pojedine projekte, na dobrobit svih članova udruge. Srećom, to se i dogodilo na čemu se ovom prilikom našim kolegama iz OSC-a i zahvaljujemo te ćemo dati sve od sebe da to povjerenje i opravdamo.

Koje je obaveze Prototyp preuzeo na sebe?

Vlatko: Prototyp je na sebe preuzeo dužnosti razvoja i edukacije dizajnerske zajednice unutar udruge te suradnje s gradom, županijom i obrazovnim institucijama. Cilj nam je pozitivno utjecati na razmjenu znanja i kvalitetu obrazovnog programa. Smatramo kako se daljnjim pozitivnim pomacima u razmjeni znanja među članicama udruge otvara velik potencijal za povećanje tehničke izvrsnosti i konkurentnosti tvrtki članica udruge, pogotovo na stranom tržištu. Također, vidimo prostora da se u suradnji s profesorima unutar obrazovnih institucija poveća razina informatičke pismenosti učenika već od najranije dobi, kroz za njih prilagođene programe.

Andrej: Porast broja developera unazad zadnjih par godina je stvorio određen deficit dizajnera na tržištu, što je jedno od ključnih pitanja kojim ćemo se baviti, jer smatramo da je za uspješno poslovanje potreban cijeli ekosustav od razvoja, dizajna pa sve do prodaje i marketinga naših proizvoda.

Kako sada kao poslodavci gledate na obrazovni sustav u Hrvatskoj?

Vlatko: Nažalost, smatramo da je u pogledu naše struke obrazovni sustav još uvijek inertan i slabo priprema nove kandidate za zapošljavanje u struci. U ovome trenutku još uvijek postoji određen nesrazmjer znanja s kojim novi stručnjaci izlaze na tržište rada i stvarnih potreba istoga.

Ta se problematika ublažila unazad zadnjih par godina kroz bolju suradnju udruge s fakultetima i školama, gdje smo uspjeli pozitivno utjecati na unaprjeđenje programa ili čak uvođenje novih smjerova unutar sveučilišta J.J.Strossmayera. Interes za poboljšanjem svakako postoji s obje strane, ali često nas koče i rigidna pravila koje onemogućuju profesorima velika odstupanja od zadanog programa. Za struku koja se mijenja “iz dana u dan” takva su ograničenja neprihvatljiva i onemogućuju obrazovnim institucijama dovoljno brzu prilagodbu novim trendovima koji će postati standard za koju godinu. Kako bismo doskočili tom problemu, udruga aktivno radi na povećanju broja srednjih škola s kojima surađuje svake godine, te vidimo definitivne pozitivne pomake po tom pitanju.

Naš posao bi mogao postati nešto lakši na krilima uvođenja obavezne informatike u osnovne škole, jer bi se trebalo umanjiti recikliranje programa u srednjim školama, pošto neće više biti djece koja s njom nisu imala doticaj. Takvo restrukturiranje bi trebalo omogućiti srednjim školama da uvedu specijalizirane programe i daju puno bolju razinu znanja svojim učenicima. Ono što je sigurno da se problemi obrazovnog sustava moraju rješavati od početka do kraja izobrazbe, nije ih moguće riješiti samo u srednjim školama ili na fakultetima.

Andrej: Što se tiče kratkoročnih ciljeva, smatramo da bi se trebao povećati broj praksi, posebice na fakultetima, kako bi studenti mogli povezati stečeno teorijsko znanje s realnim zadacima s kakvima će se susretati na svakodnevnoj bazi na tržištu rada. Takav model bi im ranije ukazao na rupe koje još moraju popuniti kako bi bili konkurentniji nakon završetka svoje izobrazbe.

Što se tiče dugoročnih ciljeva, mislim da trebamo težiti tome da fakulteti u budućnosti predaju o stvarima koje su aktualne ili tek dolaze, a ne onima koje su bile trend prije 5-10 godina i siguran sam da je to nešto što možemo postići ako se nađe zajednički jezik svih koji su u tu problematiku uključeni.

Koji su vaši planovi za budućnost?

Vlatko: U bliskoj budućnosti planiramo proširiti naš tim za još 2-3 ljudi, te vjerujem da ćemo ovu, drugu poslovnu godinu završiti s 9 ili 10 zaposlenih. Konstantno kroz interna predavanja, konferencije i slično radimo na povećanju tehničke izvrsnosti naših djelatnika te nam je u ovoj fazi rasta puno bitnije da su nam svi djelatnici zadovoljni i vrhunski osposobljeni za posao koji odrađuju nego brzi rast broja zaposlenih.

Andrej: Kao tvrtka, izrazito smo okrenuti dizajnu i kvaliteti korisničkih sučelja, te novim tehnologijama poput ReactJS-a, WebGL-a, .NET Corea te se želimo pozicionirati kao mala kreativna softwareska agencija koja se može pozabaviti vrlo ozbiljnim custom projektima, gdje vodimo klijente od ranih skica njihove ideje do gotovog proizvoda kroz pristup ključ u ruke. Imamo i nekoliko ideja za vlastite proizvode, koje planiramo u bliskoj budućnosti testirati na tržištu. Također, do kraja godine se planiramo seliti u novi prostor, koji bi omogućio naš daljnji rast u narednih 2-3 godine.

Ostavi Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *