Od Vukovara do Rijeke, od Pule do Dubrovnika više od 13.000 učenika iz 318 škola je sudjelovalo na ovogodišnjem Satu Kodiranja koji se održao od 4. do 10. prosinca. Ovo je rekordan broj sudionika s povećanjem većim od 30 % u odnosu na prošlu godinu kada je u projektu sudjelovalo 216 škole i nešto više od 10.000 učenika
Sat Kodiranja je projekt kojim se kod mladih podiže razina svijesti i znanja o informatičkim tehnologijama te se potiču vještine potrebne za poslove 21. stoljeća, a provode ga globalna nevladina udruga code.org , dok je nositelj projekta u Hrvatskoj nevladina udruga Osijek Software City.
Volonteri i profesori širom Hrvatske pomogli oko održavanja Sata kodiranja.
Bez nesebičnog zalaganja volontera i profesora brojka od 318 škola i više od 13.000 učenika koji su aktivno sudjelovali na Satu kodiranja ne bi bila moguća. Razgovarali smo s nekoliko volontera iz Osijeka i okolice.
Luka Erkapić: za volontiranje sam se odlučio, jednostavno iz razloga, što sam i ja tako naučio. Ne mislim volontiranjem, nego kroz besplatna predavanja koja je Osijek Software City organizirao i besplatnim sadržajem na internetu. Većinu toga što sam naučio, sam naučio od onih koji izdvajaju svoje slobodno vrijeme, kako bi učili druge. Jednostavno mislim da i ja mogu izdvojiti nešto svojeg vremena za pripomoći drugima kod učenja.
Ivana Ivošević: Kao srednjoškolski profesor bila sam mišljenja da je Sat kodiranja prvenstveno za osnovnoškolski uzrast no bila sam u krivu. Interaktivni vodiči su rađeni po uzoru na popularne filmove i igrice, prilagođeni su svima neovisno o dobi, programerskom iskustvu i opremi kojom raspolažete. Potrebno je samo dobro proučiti ih i isprobati te pronaći one koji najbolje odgovaraju vašoj skupini. Kod takvog načina rada ih je potrebno motivirati da nastave dalje ako ne znaju, da ne odustaju ako su zapeli na nekom koraku i upravo zato je preporučen rad u paru jer mogu međusobno surađivati i dogovarati se. Sat kodiranja ću ponoviti i nagodinu. Na kraju sata svi komentari su bili pozitivni, učili su programirati i pritom se zabavljali. Preporučila bih svakome da odvoji malo vremena i pogleda što Sat kodiranja nudi. Vodiči su besplatni, kvalitetni, spremni za korištenje i najbitnije – dostupni i prilagođeni svima.
Leo Tot: Kako mi je ovo već četvrti Sat kodiranja kako sam u ulozi volontera, svake godine me iznenadi interes mladih za kodiranje i općenito za IT industriju. Sat kodiranja svakako poboljšava trenutnu situaciju obrazovnog sustava u smislu promicanja modernih IT tehnologija. Pozitivan i velik odaziv svih koji su pridonijeli te svakako, onih koji su sudjelovali, stvara izvrsne rezultate, te iz tog razloga smatram da ova i bilo koja slična inicijativa neće skoro okončati. IT industrija je nešto što definitivno pridonosi razvoju zajednice.
Ana Leh: Sat kodiranja sviđa mi se kao projekt jer potiče škole da se dodatno izvan nastave bave informacijskim tehnologijama. Kolegice i ja ove godine bile smo u Osnovnoj školi Vladimir Nazor u Čepinu gdje smo upoznale prvašiće s Lego EV3 robotima i u radionici smo se zapravo više igrale s njima, jer nam je cilj bio da sedmogodišnjaci vide kako IT može biti i zabavan i da se kroz igru također može učiti, a njihova razigranost i želja olakšale su nam radionicu i svakako ostavile dobar dojam na cijelo iskustvo.
Škole postaju informatički pismene.
Ovogodišnji Sat kodiranja komentirao je i glavni tajnik udruge Bela Ikotić.
Bela Ikotić: Zadovoljni smo brojem uključenih škola i ustanova u ovaj projekt informatičkog opismenjavanja koji samo raste, što nam daje volje i snage raditi ga svake godine i širiti ga na ostale škole. Ove godine potreba za volonterima u škola nije bila toliko velika, kao prijašnjih godina, što znači da nastavnici sami preuzimaju inicijativu i organiziraju Sat kodiranja. Posebno smo zahvalni volonterima i nastavnicima koji su pomogli da se Sat kodiranja održi i dođemo do ovih rekodrnih brojki.
Sat kodiranja ne staje samo na jednom školskom satu. Postoji velika količina materijala na kojima učenici mogu raditi tijekom cijele školske godine, kako organizirano u sklopu sata informatike, razredne zajednice ili drugih aktivnosti, tako i privatno jer se sati na računalu mogu provoditi i kreativno.